سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
سروش دل
 
 
کمترین حقى که از خداى سبحان بر گردن شماست این که از نعمتهاى او در راه نافرمانى‏اش یارى نباید خواست . [نهج البلاغه] 




»» اشخاصی که زیاد عمر کردند(700تا800سال)قسمت هفتم

اشخاصی که زیاد عمر کردند(700تا800سال)قسمت هفتم

درباره کسانی که بین هفتصد تا هشتصد سال عمر کردند.

1- هود پیغمبر(ع):مدت دعوت او 670 سال و مدت عمر افراد قوم او 400 سال بوده است.و گفته می شود در غاری که در کوههای حضرموت است بلوحی نوشته شده:بنام خداوند بخشنده مهربان خداوند بلند پایه منم هود پیغمبر و فرستاده پروردگار زمین و آسمان بجانب جمعی از قوم عاد پس آن را به سوی ایمان به خداوند و ترک کردن بتها دعوت کردم ولیکن ایشان از من سرپیچی کردند آنگاه باد عظم آن را هلاک گردانید و ایشان مانند خاکستر گردیدند.در جایی آمده است که هود 962 سال عمر کردند.

و درباره نسبت او مجمع البحرین ضمن ماده هود می گویند:هود پیغمبر فرزند عبدالله بن ریاح بن خلود بن عوض بن ارم بن سام بن نوح است.

2- سلیمان پیغمبر:712 سال عمر نمود.و بنابر آنچه در برخی از تواریخ آمده عمر او 1000 سال بود.

3- جمشید:716 سال عمر کرد.

4- گرشاسب:از پادشاهان کیان ایران 705 سال عمر کرد.

5- عزیز مصر:700 سال عمر کرد.

6- لود بن مهلائیل:732 سال عمر کرد.

7- لمک بن متوشلخ بن ادریس پیغمبر(ع):700 سال عمر کرد.

8- رینان بن دومغ:در زمان یوسف صدیق می زیست 700 سال عمر کرد.

9- مصرایم بن بصیر بن حام بن نوح:مردی خداشناس و به خاتم انبیاء معتقد بود 700 سال عمر کرد.

10- سطیح:700 سال عمر کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( چهارشنبه 86/9/7 :: ساعت 7:17 صبح )

»» اشخاصی که زیاد عمر کردند(600تا700سال)قسمت ششم

اشخاصی که زیاد عمر کردند(600تا700سال)قسمت ششم

درباره کسانی که بین ششصد تا هفتصد سال عمر کردند.

1- قیس بن ساعدة ایادبن نزار بن معده:570 سال عمر کرد او از دانشمندان عرب بود.و در

جایی آمده او 600 سال عمر کرد.

2- طارم بن نوح:او نزد بیشتر دانشمندان از جمله پیمبران بود 600 سال عمر کرد.

3- رستم پسر زال:600 سال عمر کرد.

4- هبل بن عبدالله کنانه: 600 سال عمر کرد.

5- فرعون معاصر موسی بن عمران:620 سال عمر کرد.

6- ماریان بن اوس: 660 سال عمر کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( چهارشنبه 86/9/7 :: ساعت 7:16 صبح )

»» در مورد اسرار زنان

در مورد اسرار زنان

*مردها هرگز چیزی را به یاد نمی آورند و زن ها هم هرگز چیزی را فراموش نمی کنند.

*ویکتورهوگو می گوید:وقتی زنی با تو حرف می زند به حرفهایش گوش بده که با چشمانش می گوید.

*وقتی مردی دیوانه زنی شود،باید صبر کرد خود آن زن او را عاقل می کند. ضرب المثل چینی

*زبان زن خنجری است که هرگز زنگ نمی زند. ضرب المثل ژاپنی

*هزار مرد می توانند با هم توافق داشته باشند،اما توافق بین دو زن محال است،گرچه خواهر باشند. ضرب المثل هندی

*زن ها علاقه زیادی به ریاضیات دارند؛زیرا آنها سن خود راتقسیم بر دو،قیمت لباس هایشان را ضرب در دو،حقوق شوهرشان را ضرب در سه می کنند و پنجاه سال بر عمر دوستانشان می افزایند.

*آگاتاکریستی نویسنده می گفت من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد!زیرا تنها در این صورت است که هر چه پیرتر شوم،در نظر شوهرم عزیزتر خواهم بود.

*برنارد شاو می گوید:ازدواجها به همان اندازه با یکدیگر متفاوتند که اثر انگشتها.

*زنان مردان ساکت را دوست دارند،چون که فکر می کنند که دارند به حرف هایشان گوش می دهند.

*زن تنها سنش و آنچه را که نمی داند مخفی نگه می دارد.ضرب المثل بلغاری



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( چهارشنبه 86/9/7 :: ساعت 7:15 صبح )

»» دانستنیهای جالب در مورد شلوار

دانستنیهای جالب در مورد شلوار

?: شلوار چیست؟ 

شلوار پارچه ای است که معمولا از مچ پا تا کمر ادامه دارد و هر دو پا را نیز به صورت جداگانه پوشش می دهد.شلوارها  می توانند در قسمت کمر توسط کمربند یا بند مخصوص شلوار به طور مناسب با کمر جور شوند.

?:چه کسی شلوار را اختراع کرد؟ 

اولین کسانی که شلوار میپوشیدند مردان و زنان سوارکار و چادرنشینان فارسی بودند (درود بر تمدن ???? ساله فارسی).شلوار بعدها  از طریق ترکیه به اروپا راه پیدا کرد.البته نقل بر این نیز  می باشد که نژاد سلت در اروپا نیز از شلوار استفاده می کردند.اگر چه که شلوار در اوایل قرن ?? میلادی در کشورهای غربی به عنوان یک لباس استفاده می ش.شلوار دارای معادل انگلیسی  trousers و یا pants است که از کلمه فرانسوی پنتالون pantalon اقتباس شده است.

 

?:ماهیت کلمه trousers:

این کلمه در قرن 16 میلادی از کلمهای از زبان محلی سابق اسکاتلندی به نام tribume گرفته شده
 است که بعدها در انگلیس به نام trouse
معروف شد.همین کلمه صد سال بعد به trousers تغییر پیدا کرد.

?:شلوار و انقلابی در پوشاک :

انقلاب فرانسه باعث تغییر در وضعیت پوشش مردم نیز شد.مردمی که قبلا انواع مختلفی از لباس ها را به تن می کردند اینک به استقبال شلوار به عنوان یک لباس مرسوم در جامعه رفتند.در این میان دریانوردانی که رغبت بیشتری به پوشیدن شلورهای گوشاد داشتند با توجه به محبوبیت و احترام ویژه در بین مردم تاثیر مثبتی بر روی تغییر پوشش مردم به شلوار داشتند.

?:شلوار پوشیدن خانومها :

اگر چه که شلوار از همان ابتدا توسط خانومهای فارسی پوشیده می شد ولی ورود شلوار به سایر جوامع تاثیر چشمگیری بر خانومها نداشت.اگر چه کارکنان معادن ذغال سنگ در اسکاتلند زیر دامنشان شلوار میپوشیدند و گاوچرانان زن امریکایی هم عادت به پوشیدن شلوار داشتند ولی پوشیدن شلوار برای خوانومها تا بعد از جنگ جهانی اول امری غیر مرسوم بود.

 

?:تغییر در پوشش شلوار خانومها :

بعدها و بخصوص از سال???? میلادی خانومهای اروپایی تمایل بیشتری برای پوشیدن شلورهای کوتاه یا اصطلاحا شلوارک از خود نشان دادند که این امر نیز به علت راحت طلبی ایشان بود.شلورکهای کوتاه تر  که اکثرا فقط قسمت باسن را میپوشاندند بعدها توسط طراحان پوشاک رواج پیدا کرد. مدلهای جدید  شلوار هم همانند هر قسمت دیگر از پوشاک با گذشت زمان گونه های تازه ای به خود میدید.جالبترین مدل برای اولین بر در سال  ???? میلادی مد شد این مدل از شلوار دارای چین خوردگیهایی در قسمت جیبهای کناری بود که به آن ساسون نیز میگویند.خاصییت دیگر این شلورها گشادی آنها بود.این شلورها در سال ???? نیز دوبار مد شدند که اینبار علت آنرا میتوان به پوشیدن اینگونه شلوارها توسط چهره های محبوب هنری مثل "همر" خوانندی پاپ دانست.

?:مدهای جدید :

در شرایط فعلی و با توجه به رقابت شدید بین طراحان مد مدلهای جدید شلوار کمتر از یک فصل دوام دارند در این بین مدلهایی که از نوع لی هستند و بسیار تنگ میباشند انسان را وادار به گذراندن دوره هایی از یوگا برای پوشیدنشان می کنند.

?:شیوه های مختلف ثابت نگاه داشتن شلوار:

بسیاری از شلوارها دارای ردیفی از پلها در قسمت کمر شلوار  هستند که از بین این پلها کمربند عبور می کند و میتوان با شل و یا سفت کردن کمربند شلوار را فیکس کرد.علاوه بر این شلوارهایی هستند که به جای پل دارای کش هستند.عده ای ترجی میدهند به جای کش و یا کمر بند از دو بنده برای فیکس کردن شلوار استفاده نمایند.

?:مافیای مدلهای زننده: 

با توجه به رقابت شدید تولید کنندگان در عرضه مدلهای مختلف شلوارعده ای برای بر انگیختن توجه مردم مدلهای زننده ای را روانه بازار کردند که با واکنش اقشار مختلف همراه بود.نمونه این مدلها مدلی بود که در  آن شلوار تا نیمه باسن بالا کشیده می شد و نیمه بالاتر در معرض دید قرار میگرفت.در ماه می ???? یکی از اعضای کنگره لوسینای امریکا تلاش کرد تا پوشیدن این شلورها را در معرض دید عموم جرم اعلام کند.منتها این بحث فقط در حد یک پیشنهاد بافی ماند.   

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( یکشنبه 86/9/4 :: ساعت 9:9 صبح )

»» اسرار زندگی آدولف هیتلر

اسرار زندگی آدولف هیتلر

اسرار زندگی آدولف هیلتر،مردی که گویی هرگز نبود!

*هیلتر هرگز اجازه نمی داد در حین استحمام یا بدون لباس رسمی کسی او را ببیند. همچنین،از هیچ گونه اسپری خوشبو کننده و ضد تعریق و ادکلن استفاده نمی کرد.

*در اوقاتی که هوا به شدت گرم بود،هیلتر هرگز در جمع کتش را درنمی آورد.

*در سال 1923،دکتر سد گویک، وزیر مطبوعات نازی ها تلاش کرد تا هیلتر را متقاعد سازد که خود را از شر سبیل مخصوص به خودش رها کند یا بگذارد سبیلش به حالت طبیعی رشد کند. ولی هیلتر در پاسخ گفت:" نگران سبیل من نباش!اگر این مدل سبیل در حال حاضر مد نباشد،بعدا مد می شود،چون من چنیم سبیلی دارم!"

*هیلتر در حین غذا خوردن با دیگران ،اجازه می داد بحث و گفت و گو در مورد مسائل و موضوعات عمومی به دراز بکشد،ولی پس از چند ساعت بی اختیار،یکی از سخنرانی های طولانی و تک گویی هایش را شروع می کرد!این سخنرانی های طولانی از ابتدا تا انتها،کامل و بی نقص بودند،چون او هر وقت که فرصت پیدا می کرد،به تمرین می پرداخت.

*جملات مورد علاقه هیلتر،عبارت بودند از: "وقتی سرباز بودم"، " وقتی در وین بودم"،" وقتی در زندان بودم" و " وقتی در قدیم فرمانده گروه بودم".

* وقتی هیلتر شروع به صحبت در مورد واگنر و اپرا می کرد، هیچ کس جرات نداشت سخنان او را قطع کند.او معمولا آن قدر در مورد این موضوعات موعظه می کرد که شنوندگان به خواب می رفتند.

*هیلتر به هیچ بازی و ورزشی علاقه نداشت و هرگز در طول عمرش ورزش نمی کرد؛ فقط گاهی اوقات پیاده روی می کرد.

*او دائما بین اتاق خانه اش قدم می کرد و همیشه شتابش یکسان بود،زیر لبی سوت می زد و به طور اریب از گوشه ای به گوشه دیگر می رفت.

*دست خط او،عالی و بی عیب و نقص بود.زمانی که کارل یونگ،روان شناس معروف،در سال 1937 دست خط او را دید،گفت:"پشت این دست خط ،خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد مردی دارای غریزه و تمایل ذاتا زنانه نهفته است".

*هیلتر عاشق سیرک بود.او بیشتر از این ایده،لذت زیادی می برد که اجرا کنندگان حرکات نمایشی سیرک با وجود گرفتن دستمزد بسیار کم،جان خود را به خطر می انداختند تا او را خشنود و سرحال سازند!

*هیلتر در سال 1933،به مناسبت های مختلفی به سیرک می رفت و به سوی اجرا کنندگان حرکات نمایشی سیرک،گل و شکلات های گران قیمت پرتاب می کرد.هیلتر حتی اسامی آنان را به خاطر می سپرد و نگران آنان و خانواده هایشان بود!

*هیلتر،تقریبا هرشب یک فیلم سینمایی در سالن تئاتر خصوصی خود تماشا می کرد که این فیلم ها،عمدتا خارجی بودند و اجازه اکران در سینماهای عمومی را نداشتند.

*زیر دستان هیلتر،به طور مخفیانه،فیلم هایی از شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی تهیه کرده بودند و هیلتر از تماشای آن فیلم ها،لذت زیادی می برد!

*او عاشق فیلم های خبری بود؛به خصوص آن دسته از فیلم های خبری که خودش در آن ها حضور داشت.

*او موسیقی کولی ها،اپراهای واگنر و به خصوص مارش های فوتبال کالج آمریکایی و مدارس آمریکا را تحسین می کرد.

* او برای به هیجان آوردن مردم در خلال سخنرانی هایش از موسیقی به سبک فوتبال کالج آمریکایی استفاده می کرد. حتی شعار وحدت هیلتر،یعنی از روی تکنیک های نوید بخش و دلگرم کننده مورد استفاده قرار گرفته توسط شیپورچیان فوتبال آمریکایی الگو برداری شد



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( پنج شنبه 86/9/1 :: ساعت 6:9 صبح )

»» اشخاصی که زیاد عمر کردند(500تا600سال)قسمت پنجم

اشخاصی که زیاد عمر کردند(500تا600سال)قسمت پنجم

درباره کسانی که بین پانصد تا ششصد سال عمر کردند.

1- لقمان بن عاد بزرگ:500 سال عمر کرد و این غیر از لقمان حکیم است که در قران کریم ذکر شده و گفته شده او 4000 سال عمر کرد یا کمتر و بیشتر.

2- جلهمة بن عدد بن زید بن یشخب بن زید بن کهلان:500 سال عمر کرد.

3- هوشنگ پسر کیومرث:500 سال عمر کرد.

4- فیروز رای:از پادشاهان هند 537 سال عمر کرد.

5- حام بن نوح: 560 سال عمر کرد.

6- فریدون بن اثغبان:500 سال عمر کرد.

7- حمیر بن سبا:از مردم تبع،500 سال عمر کرد.

8- یحیا بن مالک بن عدد:500 سال عمر کرد.

9- مریم: مادر مسیح،500 سال عمر کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( پنج شنبه 86/9/1 :: ساعت 5:59 صبح )

»» اشخاصی که زیاد عمر کردند(400تا500سال)قسمت چهارم

اشخاصی که زیاد عمر کردند(400تا500سال)قسمت چهارم

درباره کسانی که بین چهارصد تا پاصد سال عمر کردند.

1- عمر بن جمه دوسی:400 سال عمر کرد.

2- حرث بن مضاض جرهمی:برادر اسماعیل از فرزندان جرهم بن عامر شالخ بن ارفخشد بن نوح 400 سال عمر کرد.

3- بنیاس:از پادشاهان کلدانی 400سال عمر کرد.

4- قبطیم:از فراعنه مصر 480 سال عمر کرد.

5- قفطربم:از فراعنه مصر 400 سال عمر کرد.

6- کشن:از پادشاهان هند:400سال عمر کرد.

7- عبد شمس بن یشخب یعرب بن قحطان:مقلب به سباء که در قران کریم به او اشاره شده 400 سال عمر کرد.

8- دوید بن زید بن نهد قضاعی:456 سال عمر کرد.

9- زهیر بن جناب بن عبدالله بن کنانة بن عوف قضاعی:420 سال عمر کرد.

10- الیسع بن خطوب:از پیغمبران بنی اسرائیل 402 سال عمر کرد.

11- عینان:از پادشاهان مصر 400 سال عمر کرد.

12- شالخ 493سال عمر کرد.

13- تبع نزاری:420 سال درزمان فترت عیسی و 60 سال هم در عصر اسلام عمر کرد.

14- سلمان فارسی:400سال عمر کرد. بلکه در نفس الرحمن با نقل از شیخ ما صدوق(ره)گفته مدت 400 سال در انتظار قیام قائم یعنی سید اولین و آخرین محمد(ص)بود تا آن که به ولادت آن حضرت مژده یافت.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( پنج شنبه 86/9/1 :: ساعت 5:57 صبح )

»» اشخاصی که زیاد عمر کردند(300تا400سال)قسمت سوم

اشخاصی که زیاد عمر کردند(300تا400سال)قسمت سوم

درباره کسانی که مابین سیصد تا چهارصد سال عمر کردند.

1- ربیع بن صنبع فزاری:380 سال عمر کرد.او اسلام را درک کرد ولی مسلمان نشد.

2- عامر بن شالح:340 سال عمر کرد.

3- اکثم بن سیفی اسدی تمیمی:330 سال عمر کرد او مردی دانشمند و محترم بود که درعرب کسی بر او برتری نداشت.

4- کعب بن رداد بن هلال بن کعب:300 سال عمر کرد. او از زندگی خسته شده بود.

5- ذوجدن حمیری:300 سال عمر کرد.

6- عبد بن شرید جرهمی:313 سال عمر کرد و گفته می شود او 350 سال عمر کرده.

7- امد بن لبد:360 سال عمر کرد.

8- جعفر بن قرط جهنی:300 سال و زمان اسلام را درک کرد و مسلمان شد.

9- شریح بن عبدالله جعفی:که از سعدالعشیره بود و 300 سال عمر کرد.

10- ربیعة بن کعب بن زید،از بنی تمیم:330 سال کرد و زمان اسلام را درک کرد و مسلمان شد.

11- عمرو بن ربیعة بن کعب:ملقب بمستوعز 320 سال عمر کرد.

12- عبید بن ابرص:300 سال عمر کرد.

13- رولة بن کعب بن اذهل بن قیس نخعی:300 سال عمر کرد.

14- عمرو بن ربیعة لحی:340 سال عمر کرد.

15- عوف بن کنانه کلبی:300 سال عمر کرد.

16- سوی بن کاهن:300 سال عمر کرد.

17- عبدالمسیح بن بقیله: 350 سال عمر کرد. او زمان اسلام را درک نمود اما مسلمان نشد.

18- ذوالاصبغ عدوانی:300 سال عمر کرد. نام او محرث بن ربیعه بود او چهار دختر داشت.

19- کهلان بن سبا:از پادشاهان یمن،300 سال عمر کرد.

20- عمرو بن تمیم بن مر بن عد بن طانچه بن الیاس بن نصر ناصح ذوالاکتاب:380 سال عمر کرد.

21- اسطرماس بن فاعور بن بریح بن عابور بن یافث بن نوح:از پادشاهان چین بود سلطنت او 300 سال و چندی طول کشید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( پنج شنبه 86/9/1 :: ساعت 5:56 صبح )

»» حتما روی این موارد زیر فکر کنید که بسیار جالب و خوندنیست :

حتما روی این موارد زیر فکر کنید که بسیار جالب و خوندنیست :

- زمانی که پیتر جی. دانیل در کلاس چهارم درس می خواند٬ معلمش - خانم فیلیپس- مدام به او می گفت :" پیتر! تو اصلا خوب نیستی ٬تو یک سیب زمینی گندیده ای که هرگز به جایی نخواهی رسید ." پیتر تا سن 26 سالگی کاملا بی سواد ماند. یکی از دوستانش تمام شب پیش او می ماند و برایش کتاب می خواند. او حالا مالک کل خیابانی است که زمانی در آنجا می جنگید و در آنجا بود که آخرین کتاب خود به نام " خانم فیلیپس  شما اشتباه می کردید!" را به چاپ رساند.
 
 
- لوئیزا می آلکوت ٬ نویسنده ی کتاب " زنان کوچک" از طرف خانواده اش تشویق می شد که به عنوان پیش خدمت یا خیاط  کاری برای خود دست و پا کند.
 
 
- بتهوون ویولن را به طرز ناشیانه ای حمل می کرد و به جای اصلاح تکنیک خود ترجیح می داد که به نواختن ساخته های خود بپردازد. استادش او را یک آهنگساز مایوس می نامید.
 
 
- والدین انریکو کاروسو ٬ خواننده ی مشهور اپرا ٬از او می خواستند که مهندس شود . استاد او اعتقاد داشت که او اصلا صدای خوبی ندارد و قادر به آواز خواندن نیست.
 
 
- چارلز داروین ٬ پدر نظریه ی تکامل٬ حرفه ی پزشکی را رها کرد. پدرش اظهار نمود :" تو به هیچ چیز جز تیر اندازی و گرفتن سگ ها و گربه ها علاقه نداری." داروین در زندگینامه ی خود نوشته :" همه ی استادان و پدرم بر این عقیده بودند که من از نظر هوشی یک پسر کاملا عادی و زیر استانداردهای معمولی هستم."
 
 
- ویراستار روزنامه ای٬ والت دیسنی را به خاطر نداشتن فکر و اندیشه اخراج کرده بود. والت دیسنی قبل از احداث دیزنی لند چندین بار ورشکست شده بود.
 
 
- آموزگاران توماس ادیسون اظهار می داشتند که او به قدری کودن است که قادر به یادگیری نیست. وی مبتلا به دیسلکسی بود.
 
 
- انیشتین اولین کلمات خود را با 3 سال تاخیر در سن 4 سالگی بیان کرد. آموزگارانش در مورد او می گفتند :" کند ذهن ٬ غیر اجتماعی و کسی که همواره دستخوش رویاهای احمقانه است." از مدرسه اخراج شد و مدرسه ی پلی تکنیک زوریخ نیز از نام نویسی او امتناع ورزید.
 
 
- لوئیس پاستور قبل از تحصیلات دانشگاهی یک دانش آموز متوسط بود و در درس شیمی بین 22 نفر ٬پانزدهمین نفر بود.
 
 
- اسحاق نیوتن در مدرسه ی ابتدایی شاگرد بسیار ضعیفی بود.
 
 
- پدر رودین مجسمه ساز در مورد او گفته بود :" من به جای یک پسر٬ یک احمق دارم ." رودین بدترین شاگرد مدرسه شناخته شده بود و مدرسه ی هنرهای زیبا نیز سه بار از ثبت نام وی اجتناب کرده بود. عمویش او را غیر قابل آموزش تصور می کرد.
 
 
- لئو تولستوی ٬ نویسنده ی رمان مشهور "جنگ و صلح" در امتحانات دانشگاه مردود شد. او را بی میل و ناتوان در یادگیری توصیف کرده بودند.
 
 
- کارفرمایان اف. دبلیو. وولورث ٬ تاجر مشهور آمریکایی٬ اظهار داشته اند که او به قدری گیج و کودن بود که حتی قادر به انجام امور پیش خدمتی هم نبود.
 
 
- مورخین ورزش دنیا بر این عقیده اند که بیب روث بزرگترین قهرمان بیسبال دنیا است. او نه تنها رکورد توپ زنی به هدف ٬بلکه رکورد توپ نزنی به هدف را هم شکسته است !
 
 
- وینستون چرچیل در کلاس ششم مردود شد . او پس از پشت سر گذاشتن عمری از شکست ها زمانی به نخست وزیری انگلستان رسید که 62 سال سن داشت.
 
 
- 18 ناشر از چاپ داستان 10000 کلمه ای ریچارد باخ به نام " جاناتان ٬ مرغ دریایی " که درباره ی یک مرغ دریایی بلند پرواز است٬ امتناع کردند تا این که سر انجام در سال 1970 توسط انتشارات مک میلان به چاپ رسید . از این کتاب تا سال 1975 بیش از هفت میلیون نسخه تنها در آمریکا به فروش رسی


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( یکشنبه 86/8/20 :: ساعت 10:12 صبح )

»» حتما روی این موارد زیر فکر کنید که بسیار جالب و خوندنیست :

حتما روی این موارد زیر فکر کنید که بسیار جالب و خوندنیست :

- زمانی که پیتر جی. دانیل در کلاس چهارم درس می خواند٬ معلمش - خانم فیلیپس- مدام به او می گفت :" پیتر! تو اصلا خوب نیستی ٬تو یک سیب زمینی گندیده ای که هرگز به جایی نخواهی رسید ." پیتر تا سن 26 سالگی کاملا بی سواد ماند. یکی از دوستانش تمام شب پیش او می ماند و برایش کتاب می خواند. او حالا مالک کل خیابانی است که زمانی در آنجا می جنگید و در آنجا بود که آخرین کتاب خود به نام " خانم فیلیپس  شما اشتباه می کردید!" را به چاپ رساند.
 
 
- لوئیزا می آلکوت ٬ نویسنده ی کتاب " زنان کوچک" از طرف خانواده اش تشویق می شد که به عنوان پیش خدمت یا خیاط  کاری برای خود دست و پا کند.
 
 
- بتهوون ویولن را به طرز ناشیانه ای حمل می کرد و به جای اصلاح تکنیک خود ترجیح می داد که به نواختن ساخته های خود بپردازد. استادش او را یک آهنگساز مایوس می نامید.
 
 
- والدین انریکو کاروسو ٬ خواننده ی مشهور اپرا ٬از او می خواستند که مهندس شود . استاد او اعتقاد داشت که او اصلا صدای خوبی ندارد و قادر به آواز خواندن نیست.
 
 
- چارلز داروین ٬ پدر نظریه ی تکامل٬ حرفه ی پزشکی را رها کرد. پدرش اظهار نمود :" تو به هیچ چیز جز تیر اندازی و گرفتن سگ ها و گربه ها علاقه نداری." داروین در زندگینامه ی خود نوشته :" همه ی استادان و پدرم بر این عقیده بودند که من از نظر هوشی یک پسر کاملا عادی و زیر استانداردهای معمولی هستم."
 
 
- ویراستار روزنامه ای٬ والت دیسنی را به خاطر نداشتن فکر و اندیشه اخراج کرده بود. والت دیسنی قبل از احداث دیزنی لند چندین بار ورشکست شده بود.
 
 
- آموزگاران توماس ادیسون اظهار می داشتند که او به قدری کودن است که قادر به یادگیری نیست. وی مبتلا به دیسلکسی بود.
 
 
- انیشتین اولین کلمات خود را با 3 سال تاخیر در سن 4 سالگی بیان کرد. آموزگارانش در مورد او می گفتند :" کند ذهن ٬ غیر اجتماعی و کسی که همواره دستخوش رویاهای احمقانه است." از مدرسه اخراج شد و مدرسه ی پلی تکنیک زوریخ نیز از نام نویسی او امتناع ورزید.
 
 
- لوئیس پاستور قبل از تحصیلات دانشگاهی یک دانش آموز متوسط بود و در درس شیمی بین 22 نفر ٬پانزدهمین نفر بود.
 
 
- اسحاق نیوتن در مدرسه ی ابتدایی شاگرد بسیار ضعیفی بود.
 
 
- پدر رودین مجسمه ساز در مورد او گفته بود :" من به جای یک پسر٬ یک احمق دارم ." رودین بدترین شاگرد مدرسه شناخته شده بود و مدرسه ی هنرهای زیبا نیز سه بار از ثبت نام وی اجتناب کرده بود. عمویش او را غیر قابل آموزش تصور می کرد.
 
 
- لئو تولستوی ٬ نویسنده ی رمان مشهور "جنگ و صلح" در امتحانات دانشگاه مردود شد. او را بی میل و ناتوان در یادگیری توصیف کرده بودند.
 
 
- کارفرمایان اف. دبلیو. وولورث ٬ تاجر مشهور آمریکایی٬ اظهار داشته اند که او به قدری گیج و کودن بود که حتی قادر به انجام امور پیش خدمتی هم نبود.
 
 
- مورخین ورزش دنیا بر این عقیده اند که بیب روث بزرگترین قهرمان بیسبال دنیا است. او نه تنها رکورد توپ زنی به هدف ٬بلکه رکورد توپ نزنی به هدف را هم شکسته است !
 
 
- وینستون چرچیل در کلاس ششم مردود شد . او پس از پشت سر گذاشتن عمری از شکست ها زمانی به نخست وزیری انگلستان رسید که 62 سال سن داشت.
 
 
- 18 ناشر از چاپ داستان 10000 کلمه ای ریچارد باخ به نام " جاناتان ٬ مرغ دریایی " که درباره ی یک مرغ دریایی بلند پرواز است٬ امتناع کردند تا این که سر انجام در سال 1970 توسط انتشارات مک میلان به چاپ رسید . از این کتاب تا سال 1975 بیش از هفت میلیون نسخه تنها در آمریکا به فروش رسی


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دکتر سارا ( یکشنبه 86/8/20 :: ساعت 10:12 صبح )

   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سال جدید
سال نو مبارک
روز پزشک گرامیباد
رمضان...
میلاد نور مبارک.......
اس ام اس ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز
27رجب عید مبعث پیامبر اکرم (ص)بر تمامی مسلمانان مبارک
اشیایی پرکاربرد که کثیفتر از کاسه توالت هستند!
7 نکته درباره آلرژی
4 قانون در مصرف دارو
[عناوین آرشیوشده]
 

>> بازدید امروز: 173
>> بازدید دیروز: 433
>> مجموع بازدیدها: 3317758
» درباره من «

سروش دل
مدیر وبلاگ : دکتر سارا[1786]
نویسندگان وبلاگ :
dr shohre  khanom
dr shohre khanom[154]
mastane_j[492]
iman_karami
iman_karami[197]
ehsan[50]
بی نام ونشون ...[263]
mohsen_f[201]
دکتر بیگدلی[404]
دکتر سلیمی راد
دکتر سلیمی راد[350]

پزشک هستم که آرزو دارم بتوانم از تخصصم در جهت کمک به همنوعم به نحو احسن استفاده کنم و بیاری خدا دردی از دردهای بیماران دردکشیده را از تن رنج کشیده اشان کم کنم ....

» پیوندهای روزانه «

دستورات دارویی [73]
استار دانلود [88]
سراب بهاییت [48]
همنشین [24]
سایت امام علی (ع) [64]
سایت امام علی (ع) [29]
تالارهای گفتمان کشف الیقین [31]
وب سایت ختم قرآن مجید [24]
سایت پاسخ به سوالات و شبهات(ایت الله انصاریان) [56]
سایت امام رضا(ع) [94]
پزشکان بدون مرز [78]
احادیث وروایات [174]
لبیک [30]
وب سایت شهید اوینی [83]
وب سایت تبیان [124]
[آرشیو(18)]

» آرشیو مطالب «
نوشته های روزانه
اخبار
ایام شهادت مولای دوجهان
مناجات
ضرب المثل
حدیث
حکایت
اس ام اس
مطالب علمی_پزشکی
امام عصر جانم بفدایت
نوشته های مذهبی
دلنوشته ها
متفرقه
اشعار
دانستنیها
نکته ها
بسیج
طنز وشوخی
هنر
تابستان 1387
زمستان 1386
مهر 1387
پاییز 1386
دی 1387
بهمن 1387
زمستان 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مرداد 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 89
مرداد 1389
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
دی 90
آذر 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
مرداد 91
تیر 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
تیر 92
خرداد 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
EMOZIONANTE
عاشق آسمونی
عاشقان
عشق و شکوفه های زندگی
ترنم یاس
اگه باحالی بیاتو
فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
در انتظار آفتاب
خورشید تابنده عشق
بانـــــــوی دشــــــــــت رویــــــا
آیینه های ناگهان
لحظه های آبی
***جزین***
لــبــخــنــد قـــلـــم
همنشین
گل رازقی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
دختر بهار
موضوعات اقتصادی
آخرالزمان و منتظران ظهور
لیلای بی مجنون
من وآینده من
سید علی خامنه ای
عشق سرخ من
قل هوالله احد
نگاهی به اسم او
نگاهی به اسم او
قعله
دارالقران الکریم جرقویه علیا
alone
منتظر ظهور
علی اصغربامری
upturn یعنی تغییر مطلوب
نظرمن
افســـــــــــونگــــر
یکتاز
جاده های مه آلود
hamidsportcars
*پرواز روح*
عصر پادشاهان
منتظرظهور
سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید
بندیر
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

سجاده ای پر از یاس
سرباز ولایت
شقایقهای کالپوش
لنگه کفش
نهان خانه ی دل
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بچه مرشد!
سکوت ابدی
فتوبلاگ حسین کارگر
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
کلبه درویشی
•°•°•دختـــــــــــرونه هـــای خاص مــــــــــــن•°•°•
سرای اندیشه
SIAH POOSH
بلوچستان
خندون
هم نفس
صندلی داغ پارسی بلاگ
اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی
آسمون آبی چهاربرج
محفل آشنایان((IMAN))
پر پرواز
آخرین روز دنیا
ورود ممنوع
.:: مرکز بهترین ها ::.
KING OF BLACK
در دوران بـــرزخی ...
►▌ استان قدس ▌ ◄
حنا، دختری با مقنعه
پرپر
نگارستان خیال
جبهه وبلاگی غدیر
مهر بر لب زده
SELENA MARIE GOMEZ
نغمه ی عاشقی
MNK Blog
هفت خط
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
رقصی میان میدان مین
.:: رایحه ::.
PARANDEYE 3 PA
فانوسهای خاموش
کانون فرهنگی شهدا
پژواک
نزار تنها بمانم
شهرستان بجنورد
یک کلمه حرف حساب
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
||*^ــــ^*|| diafeh ||*^ــــ^ *||
بی سر و سامان
شب و تنهایی عشق
داستانهای واقعی روابط عمومی Dr.Rahmat Sokhani
هیات محبان بقیه الله عجل الله تعالی (شهرک آب ساری)
حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
آقاشیر
بازی موبایل،بازی جاوا،بازی سیمبین،دانلود بازی موبایل های جدید
اتشنشانی بنادر کشور
web4life
صراط مستقیم
برترین عاشقانه ها و عکس ها
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
روانشناسی آیناز
سایت جامع اطلاع رسانی برای جوانان ایرانی
آوای قلبها...
خلوت من
نمایندگی دوربین های مداربسته
محب علی
۩۞۩ السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ۩
کلبه عشق
نیمکت آخر
بانک اطلاعات ترفند های موبایل وکامپیوتر
کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
تنهایی......!!!!!!
دریــــــــای نـــور
شادیهای کوچک یک خانم خانه دار
تکنولوژی کامپیوتر
یادداشتها و برداشتها
اطلاعات عمومی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جاده خاطره ها
هستی تنهاااااا.....
سارا احمدی
معیار
امام زمان
ایساکو -فروشگاه برتر-مسیبیان
سکوتی پرازصدا
xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
.: شهر عشق :.
مــــــ هـــــ ر بـــا ن
تراوشات یک ذهن زیبا
هر چی بخوای
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب BOUYE SIB
بادصبا
زنبور درمانی در جهان
جاده مه گرفته
فرق بین عشق و دوست داشتن
ایران اسلامی

تبسمـــــــــــــــی به ناچار
ماتاآخرایستاده ایم
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
جـــــــــــــــــــــــــذاب
.:: رمز موفقیت ::.
نرگس 1
اس ام اس جوک SMS jok
عکس سرا + جام جهانی 2010
O2H-SMS
منتظر مفرد مذکر غایب
پاتوق دوستان
بنده ی ناچیز خدا
محقق دانشگاه
فقط عاشق ها وارید شوند.................منامن
سلام آقاجان
ردِ پای خط خطی های من
منطقه آزاد
دوستدار علمدار
❤ღنیلوفرهای آبیღ❤
به امید او
هگمتانه
محمدمبین احسانی نیا
انسان جاری
زمزمه های تنهایی من...
برای اولین بار ...
حلقه منتظران
نمکستان
واقعه
اصل 110، اصل ولایت فقیه (ولایت نیوز)
*×*عاشقانه ای برای تو*×*
دهیاری روستای آبینه(آبنیه)
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
خون شهدا
دلداده
ایهاالناس بدانید گدای حسنم
رازهای موفقیت زندگی
«نجوای شبانه»
عشق آباد شهرمن
تازه ترین ها
بچه های خدایی
تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول
شبستان
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
برادران شهید هاشمی
تفریحی
welcome to my profile
یامهدی
دل نوشته
har an che az del barayad
آدمکها
خدا، یه کاری کن ...
اسطوره عشق مادر
دانلود هر چی بخوایی...
نور
S&N 0511
**عاشقانه ها**
اتاق آبی
پاسبان*حرم دل *شده ام شب همه شب
الهگان
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
عشق
ترانه ی زندگیم (Loyal)
یادداشت های من
توشه آخرت
✘ Heart Blaugrana
در غزل فلسفه ی چشم تو در زیر سوالم
ترخون
عشق پنهان
Manna
دریایی از غم
Deltangi
ساحل نشین اشک
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
انجام پروژه های دانشجویی برای دانشجویان کنترل
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
گل یا پوچ؟2
کبوتر نامه بر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
یه دختره تنها
غدیریه
ورزشهای رزمی
رونوشت /سرنوشت.زارچ/سرچشمه فضیلت ها/یادداشت های احمد ترابی زارچی
خنده بازار
گل همیشه نازم
گل خشک
گلهای یاس
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
بچه های باخرز
نت سرای الماس
ستاره طلایی
السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله !
مردود
عمو همه چی دان
جایی برای خنده وشادی و تفریح
دهکده کوچک ما

جام جهان نما
خاطرات من و دکترم
نه/ دی/ هشتاد و هشت
behtarinamkhoda
فقط خدا
COMPUTER&NETWORK
سیرت پیشگان
دختر و پسرای ایرونی
.: هواداران دو آتیشه ی استقلال :.
شاه تور
متین
هر چی تو فکرته
Note Heart
ستاره سهیل
غزلیات محسن نصیری(هامون)
ღღ♥دنیای بارانی♥ღღ
خط سوم
کلبه حقیرانه من
پاتوق دخترها
wanted
بهونه های بارونی
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
همه چیز از همه جا
یه کم فکر کنیم...!
اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مانه وسملقان
آتیه سازان اهواز
نور غدیر
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
این نیز بگذرد
دانلود کتاب
جواد قدرتی javadghodrati
شادِ شاد
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
ژئوماتیک
رویابین
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
نجوای عاشقانه
وفا
کیمیا
اخراجیها
کشکول
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
شعر و شکر ...
عشق پاک
نوری چایی_بیجار
هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره)
دوستانه
xXx عکسدونی xXx
دل نوشته های مائده
روزهای عاشقی یک سیب
نمی دونم بخدا موندم
نیلوفر مرداب
حباب زندگی

» صفحات اختصاصی «
گاهی به نگاهت نگاه کن !
هیچ میدونی یکی هست که مراقبمونه ؟؟
خوشبختی یک سفر است
اس ام اس تبریک عید فطر
بهترین مفهوم زندگی = زیستن
تاثیر بچه دار شدن بر مردان
چطور چربی بیشتری بسوزانید ؟
فنون آرایش صحیح بابی بروان
۱۴ میان وعده ای که چاق کننده نیست
چگونه پوستمان را جوان نگه داریم ؟
راز شخصیت شما در چهره تان نهفته است :
روش برخورد با کسانی که خود را عقل کل می دانند !
خیر بیبینی این شب چله مادر !
بیست و یک جمله انرژی زا از آنتونی رابینز
با آگاهی زندگی کنید
خیر بیبینی این شب چله مادر !
روز مادر مبارک
دعای هر روز ماه مضان
22 بهمن مظهر ایستادگی وحضور همیشگی ملت ایران است

» لوگوی لینک دوستان «







» وضعیت من در یاهو «
یــــاهـو
» طراح قالب «

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.